Ketiak Berpeluh berlebihan - Kaedah Mudah Alih Keluar Peluh ketiak berlebihan

Ketiak Berpeluh berlebihan - Kaedah Mudah Alih Keluar Peluh ketiak berlebihan

Kebanyakan orang mengalami peluh ketiak berlebihan. Berpeluh adalah perlu untuk badan kerana ia membuang bahan yang tidak diingini dari badan. Peluh berlebihan boleh berlaku disebabkan oleh perubahan dalam hormon. Satu lagi sebab untuk sebab-sebab ini boleh memakan makanan yang pedas, kafein dan alkohol. Berpeluh ketiak berlebihan boleh memberikan anda keadaan tidak selesa untuk bergerak dengan orang ramai. Jadi orang mula mengelakkan hubungan sosial. Berpeluh berlebihan juga boleh membuat bau badan yang tidak menyenangkan. Ia sentiasa baik untuk berunding dengan doktor apabila keadaan yang teruk sehingga ia mungkin mencadangkan beberapa rawatan yang baik berdasarkan gejala. Sejak berpeluh berlebihan menghasilkan kesan orang lebih prihatin tentang isu ini. Berpeluh ketiak berlebihan boleh menjadi akibat penyakit kencing manis dan tiroid.

Jika paras toksin yang sangat tinggi di dalam badan maka badan boleh menghasilkan banyak peluh. Cara terbaik untuk menghilangkan ketiak berpeluh adalah untuk pergi untuk rawatan semula jadi. Walaupun antiperspirants boleh digunakan yang menghalang dari ketiak berpeluh. Salah satu kaedah yang digunakan untuk mengeluarkan peluh ketiak berlebihan dipanggil sebagai iontophoresis. Dalam kes ini, kaedah intensiti rendah arus elektrik dialirkan ke kawasan ketiak. Rawatan ini menyuntik ubat melalui kulit untuk menghentikan peluh berlebihan. An antiperspirant boleh digunakan yang menghalang ketiak dari berpeluh. Penjagaan perlu diambil untuk memilih antiperspirant terbaik supaya ia tidak menghasilkan apa-apa kesan sampingan. Menggunakan ini akan sentiasa ambang kelegaan daripada peluh ketiak berlebihan.

Ia adalah baik untuk mandi dua kali sehari untuk menghapuskan bakteria daripada kulit. Ia adalah lebih baik untuk menggunakan sabun deodoran untuk melawan bau tidak menyenangkan yang disebabkan oleh peluh. Pastikan ketiak mendapat peredaran udara yang cukup. Waxing yang kerap di kawasan ketiak benar-benar akan membantu kita untuk menghapuskan berpeluh ke tahap yang hebat. Cuka epal boleh digunakan untuk ketiak untuk mengurangkan berpeluh. Mereka yang bekerja di dalam peti untuk masa yang lama apabila mereka terdedah kepada perubahan suhu mereka mengalami peluh berlebihan. Yoga biasa dan meditasi membantu anda berehat dan membuat tekanan fikiran percuma. Kita mesti termasuk makanan sihat dalam diet kita.

Makan makanan yang boleh membuat badan anda sejuk adalah perlu, jika anda ingin menghentikan ketiak berpeluh. Suntikan Botox boleh digunakan untuk mengurangkan peluh berlebihan. Suntikan ini menghalang kelenjar peluh daripada menghasilkan peluh. Langkah terakhir adalah pembedahan. Ini biasanya dilakukan apabila keadaan ini teruk. Pembedahan ini dilakukan dengan menggunting dan perkhemahan kaedah. Dalam kes ini, beberapa pembedahan kelenjar peluh di kawasan yang terjejas dikeluarkan selama-lamanya. Kadang-kadang ini mungkin menyebabkan berpeluh berlebihan selepas pembedahan. Oleh itu ia adalah sangat tidak digalakkan. Oleh itu, ia adalah lebih baik untuk sentiasa memilih rawatan semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar