Manuka Honey Untuk penyembuhan semulajadi

Manuka Honey Untuk penyembuhan semulajadi

Manuka madu menjadi alternatif yang popular untuk ubat preskripsi untuk penyembuhan ulser perut, luka dan pelbagai keadaan lain. Ini jenis tertentu madu mempunyai kualiti anti-bakteria yang sangat baik. Doktor dan alamiah sama bersetuju mengenai kuasa penyembuhan super manuka sebenar madu memiliki.

Universiti Waikato di New Zealand adalah satu-satunya kumpulan yang telah melakukan apa-apa kajian mengenai sifat-sifat madu ini tertentu. Sesetengah doktor sedia menerima madu yang telah digunakan selama lebih daripada 5000 tahun, dan ia berfungsi, jadi mereka lebih suka tidak membuang masa berharga dan wang menyelidik sesuatu yang telah terbukti berkali-kali.

Real madu Manuka adalah eksklusif untuk rantau New Zealand dan dikenakan bayaran lebih banyak daripada gaya pasar raya purata madu. Ini madu khas diperbuat daripada lebah yang makan di luar bunga tumbuhan Manuka atau apa yang lebih dikenali sebagai pokok teh. Teh minyak pokok adalah satu lagi antiseptik biasa yang berasal dari tumbuhan ini bagus.

Manuka madu dibungkus dengan UMF atau label faktor manuka unik. Ini membolehkan pengguna yang tahu apa jenis ciri-ciri antibakteria balang tertentu madu mengandungi. A UMF sekurang-kurangnya 10 adalah sesuai untuk kegunaan perubatan madu. Semakin tinggi UMF semakin kuat ciri-ciri antibakteria akan. Penarafan UMF indah adalah antara 10 dan 18. Sesetengah orang mungkin mengalami sensitiviti kepada tahap UMF lebih tinggi.

Ini ubat semulajadi boleh berjaya merawat beberapa jangkitan bakteria dalaman dan luaran termasuk jangkitan Staph bersama. Ini jenis jangkitan menjadi lebih sukar untuk merawat kerana ia perlahan-lahan membangunkan rintangan kepada antibiotik biasa. Doktor telah dapat merawat ketegangan MRSA ditakuti dengan madu ini.

Manuka madu adalah mesti mempunyai ruji bagi mana-mana kit pertolongan cemas. Madu boleh disapu pada luka atau diambil secara lisan untuk memberikan penyembuhan dalaman. Ia adalah lebih gelap daripada biasa kedai membeli madu dan mempunyai rasa yang lebih kaya. Ia boleh digunakan sebagai pemanis untuk pelbagai jenis minuman dan produk sambil memberikan manfaat kesihatan yang luar biasa. Jangan ketinggalan perubatan alternatif yang unik ini dipanggil Manuka madu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar