Kudis Home Asli Pemulihan dan Rawatan

Kudis Home Asli Pemulihan dan Rawatan

Kudis buta adalah sejenis jangkitan kulit yang disebabkan oleh pelbagai bug hama dan kecil. Keadaan kulit adalah biasa di kalangan mereka yang hidup dengan cara yang tidak bersih. Ia mudah merebak kepada orang lain dalam hubungan dengan orang yang dijangkiti. Ia memberi kesan kepada kawasan-kawasan tidak berbulu. Orang yang dijangkiti penyakit notis lebih gatal-gatal pada malam. Bug menyebabkan gatal-gatal yang teruk jari, dada, pergelangan tangan, pinggang dan bahagian kemaluan. Gatal-gatal adalah begitu teruk bahawa cecair diisi lepuh kecil yang terbentuk boleh tercalar sehingga mereka berdarah dan membentuk keruping.

Tanda-tanda utama kudis adalah letusan Stomatitis gatal pada kulit. Gatal-gatal yang mendapatkan memburukkan lagi pada waktu malam. Terdapat mungkin keradangan, pembentukan nanah dan menggaru. Kehadiran lubang ciri juga dilihat dalam keadaan kulit ini.

Pemulihan rumah untuk Scabies

Rawatan rumah kudis digunakan secara meluas dalam rawatan keadaan kulit ini. Ubat-ubatan ini adalah mudah tetapi berkesan untuk melegakan gatal-gatal, sakit dan pertumbuhan parasit dalam kulit.

1. Sebagai neem mempunyai anti-bakteria, anti-kulat dan antiseptik, ia digunakan secara meluas dalam rawatan keadaan kulit. Sediakan merebus dengan merebus kulit pokok neem. Memohon secara setempat pada kawasan yang terjejas.

2. serbuk kunyit bersama-sama dengan minyak mustard dan Margosa meninggalkan kerja sebagai ubat rumah keajaiban untuk kudis. Membuat pes Margosa (neem) daun dan kacau sedikit serbuk kunyit dan minyak mustard di dalamnya. Memohon tampal ini di kawasan-kawasan yang terjejas dan biarkan selama sekurang-kurangnya satu jam.

3. Teh minyak pokok adalah satu lagi rawatan semula jadi yang berguna untuk kudis. Minyak ini membunuh hama dan telur mereka. Ia menyembuhkan kulit anda secara semulajadi dan berhenti gatal-gatal. Untuk rawatan, meletakkan kira-kira 20 titik minyak pokok teh dalam tab mandi air panas dan mandi di dalamnya dua kali sehari. Juga memohon beberapa minyak pokok teh terus ke kawasan yang terjejas dengan putik kapas dua kali sehari. Teruskan rawatan ini sekurang-kurangnya tiga minggu.

Ingat selepas menggunakan atas ubat rumah untuk merawat kudis, mencuci pakaian dan peralatan tempat tidur anda dengan sabun anti-bakteria. Ini kerana, mungkin ada beberapa hama masih tinggal di dalam bilik anda dan kain anda yang boleh meningkatkan risiko untuk reinfect anda.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Selalu mencari wawasan daripada seorang profesional kesihatan yang berkualiti sebelum memulakan program kesihatan.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar