Tekak Yis - Bagaimana untuk Penyembuhan Tekak Thrush Dengan cepat dan secara semula jadi

Tekak Yis - Bagaimana untuk Penyembuhan Tekak Thrush Dengan cepat dan secara semula jadi

Yis tekak telah menjadi lebih biasa berbanding sebelum ini disebabkan oleh beberapa faktor utama, seperti kerap menggunakan antibiotik, lemah imuniti, penggunaan steroid (dan juga ubat-ubatan preskripsi lain) dan penggunaan tembakau. Apabila yis yang semakin meningkat di tekak anda, ia adalah tanda bahawa badan anda tidak seimbang dan masalah ini perlu diperbetulkan.

Jika anda berjumpa doktor, kemungkinan besar mereka akan mencadangkan ubat anti-kulat preskripsi, seperti Nystatin atau Diflucan. Malangnya, walaupun penyelidik perubatan mengakui bahawa ubat anti-kulat tidak melakukan kerja yang sangat baik pada menghapuskan semua yis dan juga agak toksik. Dalam keadaan yang jarang berlaku, seperti jangkitan kulat darah yang mengancam nyawa, ubat anti-kulat yang dikehendaki, tetapi dalam pengalaman tekak yis saya jika sering dirawat dengan baik secara semula jadi.

Sebab mengapa pendekatan semula jadi, holistik berfungsi supaya anda juga adalah kerana bukan sahaja yang anda membunuh yis tanpa perlu bahan-bahan toksik, anda juga memulihkan ketidakseimbangan asas dalam badan anda yang membolehkan ragi untuk berkembang di luar kawalan di tempat pertama.

Walau bagaimanapun, dalam zaman internet, ia adalah mudah untuk mendapatkan banyak maklumat yang besar dan banyak maklumat yang salah juga, terutama apabila ia datang kepada kesihatan. Saya telah melihat banyak "ubat semula jadi" digalakkan untuk seriawan yang secara peribadi saya tidak akan digunakan pada diri sendiri atau yang tersayang. Contohnya:

Gentian Violet: Gentian violet adalah popular "rumah ubat" untuk seriawan, tetapi ia tidak benar-benar semula jadi - ia adalah satu petrol oleh produk dan ia dikaitkan dengan peningkatan risiko untuk kanser mulut. Malah, ia juga dilarang sebagai bahan tambahan dalam makanan haiwan oleh FDA.

Koloid perak: koloid perak adalah satu lagi popular "rumah ubat" yang saya sendiri akan dijauhi. Colloidal silver boleh menyebabkan gelap tetap kulit, keadaan perubatan yang dikenali sebagai "agyria."

Tea Tree Oil: Walaupun minyak pokok teh adalah baik untuk kegunaan luaran, tidak pernah menelan apa-apa yang mengandungi minyak pokok teh, kerana ia tidak dianggap selamat untuk kegunaan dalaman.

Saya telah mendapati bahawa pendekatan terbaik untuk menyembuhkan seriawan tekak dengan cepat dan secara semula jadi adalah untuk mengikuti proses dua langkah:

1. Membunuh yis dengan selamat dan secara semulajadi, tanpa menggunakan ubat-ubatan toksik.
2. Simpan semula ketidakseimbangan imun asas yang dibenarkan seriawan untuk berkembang di luar kawalan di tempat pertama!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar